Reklama
  • Piątek, 7 maja 2010 (14:31)

    Owocowe deserki

Chcesz zrobić małemu smakoszowi prawdziwą ucztę? Pełne witamin przysmaki zaspokoją nawet wybredne gusta.

Zdjęcie

Pełne witamin przysmaki zaspokoją nawet wybredne gusta /poboczem.pl
Pełne witamin przysmaki zaspokoją nawet wybredne gusta
/poboczem.pl
Słodkie owoce zacznij wprowadzać do diety dziecka około 5-6 miesiąca życia. Rób to ostrożnie, podając owoce pojedynczo i uważnie obserwując reakcję. Pierwsze niech będą jabłka. Zaraz potem możesz dać skosztować czarnych jagód.

Od siódmego miesiąca podawać możesz: gruszki, maliny, agrest, morele, a w ósmym: śliwki, brzoskwinie, kiwi, mango, banany i winogrona. Dziewięciomiesięcznemu szkrabowi spróbuj zaserwować: wiśnie, porzeczki, borówki amerykańskie, aronię i arbuza.

Reklama

Po 10. miesiącu możesz zacząć ostrożnie wprowadzać truskawki i poziomki. Jeśli jednak dziecko ma skłonność do alergii, poczekaj do pierwszych urodzin.

Także około 12. miesiąca możesz powoli uzupełniać menu o cytrusy. Ze wszystkich możesz zrobić desery!

Krem jabłkowo-waniliowy

Jabłko dzięki dużej zawartości błonnika doskonale wpływa na trawienie. Jest lekkostrawne i bardzo odżywcze.

Składniki przepisu: pół jabłka, pół laski wanilii, pół szklanki wody, pół szklanki mleka modyfikowanego, 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej, żółtko, łyżki glukozy.

Zagotuj wodę z wanilią . Wrzuć pokrojone jabłko i gotuj do miękkości. Zestaw z ognia. Zmiksuj, dodaj żółtko i glukozę. W zimnym mleku rozpuść mąkę. Masę jabłkową podgrzej i wlej mleko intensywnie mieszając. Gdy zgęstnieje, zdejmij z ognia.

Puree z truskawek i kiwi

Truskawki są bardzo dobrym źródłem witaminy C. Zawierają też minerały: żelazo, potas, mangan, wapń i trochę magnezu.

Składniki przepisu:Szklanka dojrzałych truskawek, 2 dojrzałe spore kiwi.

Truskawki wrzuć na durszlak i dobrze opłucz pod strumieniem chłodnej wody. Następnie odszypułkuj. Pokrój na ćwiartki i wrzuć do miseczki. Kiwi obierz ze skórki, a jeśli jest soczyste, możesz też przekroić je na pół i wydrążyć środki. Dołóż do truskawek i dokładnie zmiksuj blenderem. Jeśli puree jest zbyt gęste dodaj ciepłą wodę.

Zdjęcie

Brzoskwinie bogate są w prowitaminę A i błonnik /poboczem.pl
Brzoskwinie bogate są w prowitaminę A i błonnik
/poboczem.pl
Ptasie mleczko z brzoskwini

Brzoskwinia bogata jest w prowitaminę A i błonnik dobrze wpływa na trawienie. Zawsze podawaj obraną, skórka jest ciężkostrawna.

Składniki przepisu: 2 brzoskwinie, szklanka mleka modyfikowanego, opakowanie żelatyny (na litr), glukoza.

Brzoskwinie dokładnie umyj pod strumieniem bieżącej wody i obierz ze skórki. Przekrój na pół i wyjmij pestki. Owoce pokrój w kostkę i zmiksuj z mlekiem. Dodaj odrobinę glukozy. Przełóż mus do garnka i postaw na małym ogniu. Zagotuj, zdejmij z ognia. Następnie wsyp żelatynę. Masę przełóż do małych foremek (możesz użyć tych do mufinek).

Gdy już stężeje, możesz pokroić ptasie mleczko na mniejsze kawałki i polać musem. Dla starszych dzieci możesz też przygotować lekką polewę czekoladową, którą polejesz smakołyki.

Bananowe frytki

Banan jest lekkostrawny i bardzo bogaty w potas, magnez, witaminy B6 i C. Zawiera węglowodany złożone i jest dość sycący.

Składniki przepisu: średni, dojrzały banan, żółtko jajka, pół szklanki mleka modyfikowanego lub wody mineralnej, 3 czubate łyżki mąki pszennej.

Zmiksuj żółtko z mlekiem i mąką, tak, by powstało gęste ciasto naleśnikowe. Banana dokładnie umyj, obierz ze skórki, odetnij końce i pokrój w podłużne słupki. Wrzuć do ciasta naleśnikowego.

Obtoczone w cieście "frytki" kładź pojedynczo na mocno rozgrzaną patelnię (najlepiej taka do przyrządzaniu potraw bez tłuszczu) i smaż z obu stron aż się lekko zarumienią. Możesz je podawać polane konfiturą.

Wiktoria Molenda

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki: ● 150 ml płynnego mleka modyfikowanego ● łyżeczka mąki ziemniaczanej ● jajko ● 2-3 łyżki konfitury truskawkowej więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.